Πέμπτη 10 Ιουλίου 2008

Περισσότεροι από 220 καλλιτέχνες και δημιουργοί διαμαρτύρονται στον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Βρυξέλλες, 3 Ιουλίου 2008 – Oι Μπένι Άντερσον, Σαρλς Αζναβούρ, Πέδρο Αλμοντόβαρ, Τζέιμς Μπλαντ, Μιγκέλ Μποσέ, Πάτρικ Ντόιλ, Μπράιαν Φέρι, Ρόμπιν Γκιμπ, Ντέιβιντ Γκίλμουρ, Χούλιο Ιγκλέσιας, Μορίς Τζαρ, Μαρκ Νόπφλερ, Μισέλ Λεγκράντ, Πάκο ντε Λουθία, Σερ Πολ Μακ Κάρτνεϊ, Ένιο Μορικόνε, Νικόλα Πιοβάνι, Σαντέ, Αλεχάνδρο Σανς, Καετάνο Βελόσο, Γκαμπριέλ Γιάρεντ … είναι ανάμεσα στους πολυάριθμους καλλιτέχνες και δημιουργούς, οι οποίοι πρόσφατα διαμαρτυρήθηκαν στον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Χοσέ Μανουέλ Μπαρόσο, εκφράζοντας τη βαθιά τους ανησυχία ενόψει μίας πιθανής δυσμενούς απόφασης για την πανευρωπαϊκή αδειοδότηση μουσικής.

Στη συνάντηση με το επιτελείο του κ. Μπαρόσο, Προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (την Τρίτη 3 Ιουλίου στις 9.00 π.μ.) και στη δημόσια επιστολή διαμαρτυρίας και στη συνέχεια διαβάστηκε την ίδια μέρα στη συνέντευξη Τύπου (στις 10.30 π.μ.) οι κ.κ. Ρόμπιν Γκιμπ, Πάτρικ Ντόιλ, Λοράντ Πετιζιράντ και Ντέιβιντ Φέργκιουσον – εκπροσωπώντας την Ευρωπαϊκή Συμμαχία Συνθετών και Στιχουργών (ECSA / Composer and Songwriter Alliance) και ολόκληρη την πνευματική κοινότητα – επανέλαβαν την έκκλησή τους στον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

«Σ΄ αυτό το σημείο, κ. Μπαρόσο, χρειαζόμαστε την υποστήριξη της πολιτικής ηγεσίας. Εκατοντάδες χιλιάδες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων των δημιουργών αλλά και των εκδοτών, πιθανόν να κλείσουν χωρίς τη βοήθειά σας. Πιστεύουμε ότι αυτή θα είναι μια διαρκής καταστροφή για όλους τους Ευρωπαίους, πολιτιστικά, κοινωνικά και οικονομικά. Σας ζητάμε να σταματήσετε σ΄ αυτό το σημείο και να συνασπίσετε όλα τα μέρη συμπεριλαμβανομένων (…) ημών, των δημιουργών, προκειμένου να διαμορφωθεί μία θετική στάση απέναντι στο ρόλο που η δημιουργικότητα και η μουσική θα έχουν στην ψηφιακή Ευρώπη».

Οι δημιουργοί ενημερώθηκαν ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μελετά την έκδοση απόφασης στην υπόθεση περί ανταγωνισμού της CISAC σχετικά με την πολύ-εδαφική έκδοση άδειας για τα μουσικά δικαιώματα για την online, δορυφορική και καλωδιακή μετάδοση («Δήλωση Αντίρρησης» 2006).

Η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού θεωρεί τον ανταγωνισμό ως τη μόνη λύση για κάθε πρόβλημα και επιχειρεί μεροληπτικά να σηματοδοτήσει τις Εταιρείες Πνευματικής Ιδιοκτησίας ως «μονοπώλια». Εάν, όπως φαίνεται ότι θα προτείνει η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, απαιτείται από τις Εταιρείες Πνευματικής Ιδιοκτησίας να «αλληλοσυμπληρώνουν» την τιμή στα εθνικά τους νομίσματα, ολόκληρο το σύστημα θα καταρρεύσει. Οι δικαιούχοι μεγάλων δικαιωμάτων θα αποσύρουν τα ρεπερτόριά τους και ή θα τα αναθέσουν σε ένα πρακτορείο (…) ή θα προχωρήσουν σε μία απευθείας από τους ίδιους αδειοδότηση.

Εάν επιβεβαιωθεί από την Επιτροπή μία απόφαση αντίθετη προς τα συμφέροντα των δημιουργών και των εταιρειών πνευματικής ιδιοκτησίας στις οποίες αυτοί ανήκουν, αυτό θα έχει μόνο αρνητικές συνέπειες για όλες τις πλευρές και θα βλάψει την ανάπτυξη της online αγοράς.
Για τους δημιουργούς – Θα οδηγήσει σε δραστική μείωση των εσόδων που έχουν εκατομμύρια δημιουργοί σε όλον τον κόσμο, εμποδίζοντας τους περισσότερους από αυτούς να κερδίσουν αμοιβή από την εργασία τους. Ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις εταιρείες πνευματικών δημιουργών για την τιμολόγηση των χρηστών, θα καταλήξει σε έναν αγώνα για τον εξευτελισμό της αξίας των πνευματικών δικαιωμάτων (το Ευρωπαϊκό ρεπερτόριο θα αδειοδοτείται από την Εταιρεία που θα προσφέρει τη φθηνότερη τιμή).
Για τους χρήστες (online παροχείς υπηρεσιών, εταιρείες αναμετάδοσης …) – Θα καταλήξει σε έναν περαιτέρω κατακερματισμό του ρεπερτορίου και θα δημιουργήσει σύγχυση και νομική αβεβαιότητα στους χρήστες σε όλες τις τωρινές και μελλοντικές συμφωνίες για την online, καλωδιακή και δορυφορική χρήση της μουσικής.
Για το κοινό – Θα μειώσει την πρόσβαση των καταναλωτών στη μουσική και τον πολιτισμό και γενικά θα αυξήσει περισσότερο την πειρατεία.
Για τις εταιρείες πνευματικής ιδιοκτησίας – Θα αποδυναμώσει τη δυνατότητά τους να εκπροσωπούν και να υπερασπίζονται τους δημιουργούς και να διαπραγματεύονται μία εύλογη αμοιβή για την χρήση των έργων των δημιουργών.
Για την Ευρωπαϊκή online αγορά – Θα βλάψει σημαντικά την Ευρωπαϊκή πολιτιστική πολιτική και θα μειώσει σε μεγάλο βαθμό την δυνατότητα να παράγουν οι Ευρωπαϊκές χώρες πολιτιστικά αγαθά οποιασδήποτε αξίας στη διεθνή αγορά.

«Οι Εταιρείες Πνευματικής Ιδιοκτησίας, τα μέλη τους δημιουργοί και εκδότες και οι χρήστες, με την πλήρη ενθάρρυνση και υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αγωνίζονται τα τελευταία χρόνια να προσαρμοσθούν στις απαιτήσεις του online περιβάλλοντος με άδειες που καλύπτουν διάφορες χώρες. Αυτό συμπεριλαμβάνει μία θεμελιώδη αλλαγή στην βάση προσδιορισμού των πνευματικών δικαιωμάτων ανά περιοχή, όπως παραδοσιακά συστάθηκε και λειτουργεί. Μία σειρά σημαντικών αλλαγών έχουν λάβει ήδη χώρα και η διαδικασία της εξέλιξης έχει δρομολογηθεί. Θα πρέπει να επιτραπεί η συνέχιση της εξέλιξης αυτής, ώστε αυτοί που συμμετείχαν ήδη και αυτοί που σχετίζονται άμεσα στην αγορά με την αδειοδότηση μουσικής, να έχουν τις καλύτερες συνθήκες για να αναπτύξουν μία συμπαγή και βιώσιμη δραστηριότητα για την νέα online μουσική αγορά», όπως εξήγησαν οι Βρετανοί δημιουργοί στην επιστολή τους στον Πρόεδρο Μπαρόσο.



ΕΠΕΞΗΓΗΜΑΤΙΚΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ

Ρόμπιν Γκιμπ, πολύ-βραβευμένος και με διεθνή φήμη στιχουργός.
Ο Ρόμπιν Γκιμπ, μαζί με τους αδελφούς του Barry και Maurice, έγραψαν μουσική δημιουργώντας το συγκρότημα Bee Gees και κατέχει τη θέση ενός από τους πιο διάσημους στιχουργούς και καλλιτέχνες με μία από τις πιο πλούσιες δισκογραφίες όλων των εποχών. Οι Bee Gees θεωρούν τους εαυτούς τους πρώτα από όλα στιχουργούς και τα τραγούδια τους έχουν ηχογραφηθεί από καλλιτέχνες όπως ο Elvis Presley, o Robert Smith και οι Steps. Το πρώτο solo album του Robin “Robin’s Reign” , κυκλοφόρησε το 1970. Ο Robin έχει κερδίσει 11 βραβεία Ivors, είναι μέλος της Βρετανικής Ακαδημίας Συνθετών-Στιχουργών και έχει περιληφθεί στη Λεωφόρο της Δόξας των Στιχουργών, το 1994 καθώς και στη Λεωφόρο της Δόξας για το Rock and Roll, το 1997. Συνεχίζει να γράφει στίχους, να ηχογραφεί και να πραγματοποιεί ζωντανές εμφανίσεις.


Πάτρικ Ντόιλ, βραβευμένος με Oscar και βραβείο Ivor Novello, συνθέτης μουσικής κινηματογραφικών ταινιών όπως: Λογική και ευαισθησία, Το ημερολόγιο της Bridget Jones, Ο Harry Potter και το Κύπελο της Φωτιάς, Ερρίκος ο Ε’, Άμλετ, Ντόνυ Μπράσκο, Η τελευταία Λεγεώνα, Έραγκον, Φραγκενστάιν, Πολύ Κακό για το Τίποτα, το μιούζικαλ Love's Labour's Lost, Ινδοκίνα, East West. Η μουσική στις ταινίες αυτές είναι ένα μικρό κομμάτι από τις μουσικές επιτυχίες που έχει συνθέσει ο, γεννημένος στη Σκωτία, Doyle. Κατά τη διάρκεια της εντυπωσιακής καριέρας του, ο Doyle έχει συνεργαστεί με πολλούς από τους πλέον επιτυχημένους σκηνοθέτες του μοντέρνου κινηματογράφου όπως οι Kenneth Branagh, Robert Altman, Brian de Palma, Ang Lee, Mike Newell, Regis Wagnier και Nigel Cole.


Λοράντ Πετιζιράρντ, συνθέτης συμφωνικής μουσικής και μουσικής κινηματογραφικών ταινιών. Συνθέτης σύγχρονης μουσικής: 2 όπερες που περιλαμβάνουν τον Άνθρωπο Ελέφαντα καθώς και 30 έργα συμφωνικής μουσικής και μουσικής δωματίου. Συνθέτης μουσικής ταινιών: 160 παρτιτούρες για κινηματογράφο και τηλεόραση.
Διευθυντής ορχήστρας: διευθυντής μουσικής και μόνιμος μαέστρος της ορχήστρας Colonne στο Παρίσι. Μέλος της Ακαδημίας Καλών Τεχνών.

Ντέιβιντ Φέρκιουσον, συνθέτης μουσικής για κινηματογράφο και τηλεόραση, εκπρόσωπος της ESCA
Ο Ντέιβιντ Φέργκιουσον είναι πολύ γνωστός συνθέτης μουσικής για κινηματογράφο, τηλεόραση και soundtracks. Αρχικά ήταν μέλος του συγκροτήματος Random Hold στη δεκαετία του ΄80, κυκλοφόρησε τρία άλμπουμ και έκανε πολλές περιοδείες μεταξύ άλλων με τον Πίτερ Γκάμπριελ, τους XTC και τους OMD (Orchestral Manoeuvres in the Dark). Το 1983 ξεκίνησε να γράφει μουσική για επένδυση σε ταινίες και από τότε έχει συνθέσει πάνω από 180 έργα για ντοκιμαντέρ, βραβευμένες δραματικές σειρές, ταινίες και διαφημίσεις, ενώ παραμένει περιζήτητος για το ανεπανάληπτο στιλ του. Ο Ντέιβιντ είναι Πρόεδρος της Βρετανικής Ακαδημίας Συνθετών και Στιχουργών από το 2002.

Η ECSA, (European Composer and Songwriter Alliance - Ευρωπαϊκή Συμμαχία Συνθετών Στιχουργών), αποτελεί τη φωνή των συνθετών και στιχουργών σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Η ECSA δημιουργήθηκε από τις τρεις κύριες ανά μουσικό είδος ομοσπονδίες συνθετών στην Ευρώπη: την APCOE (Alliance of Popular Music Composers of Europe - Συμμαχία Ευρωπαίων Συνθετών Ποπ Μουσικής), ECF (European Composers Forum – Ευρωπαϊκό Φόρουμ Συνθετών) και την FFACE (Federation of Film and Audiovisual Composers of Europe – Ομοσπονδία Ευρωπαίων Συνθετών για Κινηματογραφικά και Οπτικοακουστικά έργα). Εκπροσωπεί 36 οργανισμούς Συνθετών και Στιχουργών από 25 Ευρωπαϊκές χώρες.

Στοιχεία Επικοινωνίας:
ECSA: info@composeralliance.org / http://www.composeralliance.org/ / Lucy Weston +44 207 636 2929
Media relations: Trimedia, Dorian de Meeus + 32 (0) 2 713 0 711 / Alexandra Niehe + 32 (0) 2 713 0 714.








PRESS RELEASE

Over 220 Artists and Creators Appeal to EC President


BRUSSELS, 3rd JULY 2008 – Benny Anderson, Charles Aznavour, Pedro Almodovar, James Blunt, Miguel Bose, Patrick Doyle, Bryan Ferry, Robin Gibb, David Gilmour , Julio Iglesias, Maurice Jarre, Mark Knopfler, Michel Legrand, Paco de Lucia, Sir Paul McCartney, Enio Morricone, Nicoal Piovani, Sade, Alejandro Sanz, Caetano Veloso, Gabriel Yared… are among the numerous artists and creators who recently appealed to the European Commission President José Manuel Barroso to express their deep concerns about a possible unfavourable decision on pan-European licensing of music.

In a meeting with the cabinet of EC President Barroso (on July 3rd at 9:00am) and in a public declaration read today at a press conference (July 3rd at 10:30am), Robin Gibb, Patrick Doyle, Laurent Petitgirard and David Ferguson – on behalf of the European Composer and Songwriter Alliance (ECSA) and the entire creative community – reiterated their call to EC President:

“It is here Mr Barroso that we need political leadership. Hundreds of thousands of small and medium size businesses, both writers and publishers, are likely to be wiped away without your help. We believe this will be a lasting disaster for all Europeans, culturally, socially and economically. We urge you to take a pause at this point and to bring together parties including […] us, the Authors, to formulate a positive way forward for the role creativity and music in a digital Europe.”

Creators have been informed that the European Commission is considering issuing a decision finding an infringement in the CISAC competition case on multi-territorial licensing of music rights for online, satellite and cable (2006 Statement of Objections).

“DG Competition perceives competition as the sole solution to every problem and try to prejudicially brand the authors’ societies as “monopolies”. If, as the DG Competition is appearing to suggest, the Societies are required to ‘compete’ with one another across national boundaries on price, the whole system will collapse. Major rights holders will withdraw their repertoires and either place them with an agency […] or they will look towards direct licensing themselves.”

If confirmed by the Commission, a decision adverse to the interests of creators and their societies would have nothing but negative consequences from all perspectives and bring no benefit to the development of the online market:
- For creators – It would lead to drastic reduction in the income of millions of creators worldwide, thus preventing most of them from earning a living from their work. Competition between authors’ societies for users on price would result in a race to the bottom on copyright royalties’ value (the European repertoire being licensed by the society offering the cheapest royalty remuneration).
- For users (online service providers, broadcasters…) – It would result in a further fragmentation of the repertoire and create a confusion and legal uncertainty for users on all present and future licensing deals for online, cable and satellite use of musical works.
- For the public – It would reduce consumers’ access to music and culture in general, and further increase piracy.
- For authors’ societies – It would weaken their ability to represent and defend creators and to negotiate fair remuneration for the use of their works.
- For the European online market – It would do major damage to European cultural policy and severely reduce the ability for Europe to produce cultural goods of any value in the international market.

“Authors’ societies, their publisher and creator members, and music users, with the full encouragement and support of the European Commission, have been striving over recent years to adapt to the demand of the online environment for licences covering several countries. This involves a fundamental change to the territorial basis on which creators’ rights have been traditionally organised and managed. A number of significant changes have already taken place and the process of evolution is already well under way. This should be allowed to continue in as orderly a fashion as possible as those directly involved in the business of licensing music are best placed to develop a solid and sustainable foundation for the new online music market” as British creators explained in their letter to President Barroso.


Note to Editors

Robin Gibb, multi-award wining and internationally renowned songwriter.
Robin, along with his brothers Barry and Maurice who created music together as the Bee Gees, is among the most successful songwriters and recording artists in history. The Bee Gees regard themselves primarily as songwriters and their songs have been recorded by artists as diverse as Elvis Presley, Robert Smith and Steps. Robin’s first solo album, Robin’s Reign, was released in 1970. Robin has won 11 Ivors, is a Fellow of the British Academy of Composers and Songwriters, and was inducted into the Songwriters Hall of Fame in 1994 and the Rock and Roll Hall of Fame in 1997. He continues to write, to record and perform.

Patrick Doyle, Oscar nominated and Ivor Novello award winning film music composer:
“Sense and Sensibility”, “Bridget Jones' Diary", “Harry Potter and the Goblet of Fire”, “Henry V”, “Hamlet”, “Donnie Brasco”, “The Last Legion”, “Eragon”, “Frankenstein”, “Much Ado About Nothing”, the musical “Love's Labour's Lost”, “Indochine”, “East West”…are only some of many successful film scores composed by Scottish-born Patrick Doyle. During his impressive career, Doyle has worked with numerous of modern cinema's most prolific film directors such as Kenneth Branagh, Robert Altman, Brian de Palma, Ang Lee, Mike Newell, Regis Wagnier, or Nigel Cole.

Laurent Petitgirard, symphonic and film music composer:
Contemporary music composer: 2 operas including Elephant Man, 30 work of symphonic and chamber music.
Movie score composer: 160 scores for film and television.
Conductor: music director and permanent conductor of the Orchestra Colonne in Paris.
Member of the Académie des Beaux Arts.

David Ferguson, film and television composer and spokesperson for ECSA.
David Ferguson is a high-profile British film, television and soundtrack composer. David was originally in the band Random Hold in the 1980’s, releasing three albums and touring extensively with Peter Gabriel, XTC and OMD (Orchestral Manoeuvres in the Dark), amongst others. By 1983, he started writing music for picture and since then has composed for over 180 documentaries, award-winning dramas, hard-hitting factual programming, films and commercials and remains much in demand for his imitable style. David has been the Chairman of the British Academy of Composers & Songwriters since 2002.

ECSA, the European Composer and Songwriter Alliance, is the voice of composers and songwriters at a European level. ECSA is formed by the three main genre specific federations of composers in Europe: the Alliance of Popular Music Composers of Europe (APCOE), the European Composers Forum (ECF); and the Federation of Film and Audiovisual Composers of Europe (FFACE). It represents 36 organisations of Composers and Songwriters in 25 European countries.

Contact Information:
ECSA: info@composeralliance.org / http://www.composeralliance.org/ /
Lucy Weston +44 207 636 2929
Media relations: Trimedia, Dorian de Meeus + 32 (0) 2 713 0 711 /
Alexandra Niehe + 32 (0) 2 713 0 714.

Δεν υπάρχουν σχόλια: