Παρασκευή 11 Ιουλίου 2008

Μια σφαιρική ματία στη Μουσική Βιομηχανία:

Άρθρο του Αντώνη Πλέσσα.

Αν και γόνος μουσικής οικογένειας ξεκίνησα την ενασχόληση μου με την μουσική μάλλον αργά με αφορμή τα σχολικά συγκροτήματα που τότε ήσαν της μόδας και εμφανίζονταν τις Κυριακές τα μεσημέρια στους συνοικιακούς κινηματογράφους.
Στη μακρόχρονη παρουσία μου στο χώρο πότε με την ιδιότητα του μουσικού εκτελεστή ή του συνθέτη και πότε με την ιδιότητα του παραγωγού, project manager ή χειριστή μουσικών εφαρμογών και ηλεκτρονικών οργάνων στο στούντιο βίωσα πολλές αλλαγές.
Κοινό στοιχείο των αλλαγών αυτών ήσαν οι εκάστοτε τεχνολογικές εξελίξεις που στα του χώρου της ψηφιακής τεχνολογίας και συγκρινόμενες με αυτές του αναλογικού των προηγούμενων δεκαετιών ήσαν καταιγιστικές. Η έλευση του διαδικτύου σε ότι αφορά το ευρύ κοινό στα μέσα της δεκαετίας του 90 λειτούργησε καταλυτικά σε μια σειρά εξελίξεις που σαν αποτέλεσμα είχαν μέσα σε λιγότερο από μια δεκαετία να έλθουν τα πάνω κάτω στην μέχρι τότε κραταιά βιομηχανία παραγωγής υλικών φορέων ήχου ή ήχου και εικόνας (δίσκοι, CD, κασέτες, CDR OM, DVD ROM).
Για όσους από εσάς ασχολείστε λίγο με τα του χώρου μας είναι σίγουρο ότι με τον ένατ ή άλλο τρόπο θα έχετε διαβάσει ή ακούσει μέσω των εκπροσώπων τους τις απόψεις των δισκογραφικών εταιρών για το φαινόμενο της πειρατείας και τις επιπτώσεις του στη μουσική βιομηχανία. Αυτό που ίσως δεν έχετε ακούσει είναι η πλευρά των δημιουργών και του κοινού πράγμα το οποίο επιχειρώ μέσα από αυτό το αφιέρωμα με μια σφαιρική ματιά στην μουσική βιομηχανία και τους εμπλεκομένους σε αυτήν με βάση τα ισχύοντα δεδομένα αλλά και τις τάσεις που δείχουν να διαμορφώνουν την επόμενη μέρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: